הכל על החלב

רופאים רבים בארץ ובעולם
צועקים כבר שנים:

החלב ומוצריו אינם בריאים ואף מזיקים
 לגוף האדם, חלקם אף מכנים אותו
"הרוצח השקט".




 
החלב המיוצר כיום בכמויות אסטרונומיות תוך כדי ניצול הפרות בתנאים קשים של צפיפות, עמידה בצואה שלהן, חליבת יתר מעבר להספקה הטבעית שלהם וגדיעת העגל מאימו עוד מרגע היוולדו. על מנת לספק כמות חלב בכמויות אסטרונומיות ניתנים לפרות הורמונים, מעברים אותן פעם אחר פעם, הן מקבלות אנטיביוטיקה ושאר חומרים העוברים בהמשך אלינו בני האדם ופוגעים במבנה הטבעי של הגוף. הצער והסבל שעוברת הפרה הינו גם אחד ממרכיבי המזון הרוחניים שעוברים אלינו דרך החלב.


החלב פורסם על ידי מועצת החלב ויצרני החלב הגדולות כמרכיב חשוב לקבלת סידן לגוף – שהינו שקר אחד גדול שמטרתו העיקרית היא כסף. החלב מכיל כמות מעטה של סידן בשל היותו עובר תהליך של פירוק בבתי החרושת על מנת לייצר חלב שעמיד על המדף ועל ידי תהליך זה הופך הסידן לבלתי ניתן לספיגה. אפילו המוצרים המפורסמים עם תוספת סידן אינם מכילים את הסידן הנצרך לאדם והוא מתקלל בתהליך הייצור שלו. בתי החרושת מפרקים את החלב לגורמיו ומרכיבים אותו מחדש על מנת לייצר סוגים שונים של חלב ברמות שומן שונות ובתוספות שונות כדי למנוע את קלקולו המהיר על מדף המרכול.


האדם הוא היצור היחיד הממשיך לצרוך חלב מעבר לגיל הינקות ובנוסף מדובר בחלב של יצור אחר! (החתולים לא כלולים משום שהם בויתו ע"י האדם)‏ יונקים כמו ג'ירפה, פיל והיפופוטם ועוד, אינם שותים חלב ובכל זאת מצליחים לתחזק מערכת שלד גדולה מזאת של האדם.‏

נשים בשבט הבנטו באפריקה יולדות עשרה ילדים, לא שותות חלב ובכל זאת לא סובלות מבריחת סידן. היפניות לא סובלות מבריחת סידן בלי לשתות חלב. בישראל כל אישה חמישית שוברת את אגן הירכיים למרות שרוב הנשים צורכות מוצרי חלב, ואילו ביפן רק אישה אחת מבין 50 שוברת את אגן הירכיים למרות שתזונתן אינה מתבססת על חלב כלל ודווקא על חלב סויה.


זיהום הסביבה ובזבוז – תעשיית החלב צורכת כמויות אדירות של מים, אדמה וצמחיה בהשוואה לייצור מזון צמחי, הפרשות של פרה אחת שקולה להפרשות 20 בני אדם, תוחלת חיי פרה הוא 20 שנה ברפתות לעומת תוחלת פרה ברפת המתועשת בין 4-5 שנים. בשל התנאים הקשים הדבר מביא לכמות אדירה של גופות הנקברות באדמה ומזהמות את מי התהום והאדמה, מפגעי ניקיון והריח מביא לדגירת יתושים, ופליטת נפיחות הפרות הפולטות לאוויר גז מתאן בכמויות אדירות המהוות תרומה נכבדה להגברת "אפקט החממה" ופגיעה באוזון כמפגע העיקרי.

 
עיוות תורשתי וסבל - עד לפני כ-20 שנה, היו שואבים מגוף הפרות 7-8 ליטר חלב ביום. כיום שואבים מהפרות 30-50 ליטר חלב ביום!‏ עליה תלולה זו הושגה באמצעות עיוות תורשתי מואץ של הפרות,‏ הגורם להן למחלות, נכויות וסבל מעצם קיומן!‏ נשיאת החלב והעטינים הכבדים היא קשה ומכאיבה, וגם תהליך השאיבה מכאיב. לכל הפרות בישראל צורבים מספרים בכוויה על עורן המגולח, כורתים את הקרניים וגוזרים את הפטמות בעטין ללא הרדמה או אלחוש כלל!

מדוע הרופאים והתזונאיות בכל זאת ממליצים על חלב ומוצריו: הבסיס לבריאות תקינה היא תזונה נכונה. רק חלק קטן מאוד מכלל הרופאים לומדים תזונה ולכן אין להם מושג בנושא. התזונה הנלמדת היום במוסדות אקדמאים אינה עובדת מול המחקרים החדשים שנערכים כיום המוכיחים כי חלב מזיק לבריאות. את נושא החלב ונזקיו דווקא לומדים תזונאים הלומדים בבתי ספר לרפואה טבעית שם נלמד הנושא לעומק והאמת לאמיתה מתגלה עכשיו לאור.




 עובדות חשובות לגבי נזקי החלב על הבריאות:

  • חלבון החלב אינו מתפרק כראוי בגופנו.
    הוא חודר למערכת הדם וגורם לאדם להפעיל את מערכת החיסון שלו כנגד אותם חלבונים.‏ שני האנזימים (לקטאז ורנין) האחראים על פירוק סוכר החלב (לקטוז) ועל החלבון העיקרי של החלב (קזאין), מתחילים להיעלם בהדרגה ממערכת העיכול בגיל שנה - שנתיים בכל היונקים, כולל האדם עם סיום גיל היניקה.

  •   החלב מכיל ריכוז גבוה של הורמון הגדילהIGF-1 המעודד גידול תאי סרטן, והקזאין אף מגן עליהם מפני התרופות הכימותרפיות.
    המוסד הלאומי לבריאות של ארה"ב, הנחשב למוסד המכובד ביותר בעולם הרפואה המערבית, פירסם הודעה בשנת 1995 בה קבע כי ה- IGF-1 הינו שותף מרכזי בהתפתחות הסרטן בילדים, סרטן הערמונית, השד, מלנומה וגידולים אחרים.‏

  •  ריבוי זרחן ומיעוט מגנזיום בחלב מפריעים לניצול הסידן בגוף.‏
    באוכלוסיות שצורכות חלב ומוצריו, ישנה שכיחות גבוהה יותר של מחלת האוסטאופורוסיס (הידללות הסידן והיחלשות העצמות). זאת משום שהסידן לא נספג היטב בגוף, והחלבון החומצי שבחלב אף גורם לסידן להיות מופרש החוצה ע"י הכליות, ועקב כך נצרכות לעבודה מאומצת במיוחד.

  •  חלבוני החלב, הקזאין ומי הגבינה, המצויים גם באבקת חלב לתינוקות, מפריעים בספיגת הברזל ממערכת העיכול, דבר העשוי לגרום לאנמיה.

  •  החלב מכיל הרבה הורמונים של הפרה עצמה, שחודרים לגוף האדם ומשנים את המאזן ההורמונלי התקין של גופינו.

  •  בדגימות של חלב התגלו כמויות משתנות של תכולת ויטמין D, כשבחלקן הכמות הייתה עד פי 500! ממה שנכתב על גבי התווית בעוד שבאחרות הכמות הייתה קטנה ביותר או שלא היה בהן ויטמין D כלל. ויטמין D בכמות גדולה מדי עשוי להיות רעיל ועלול לגרום לכמויות סידן עודפות בדם ובשתן, ספיגת אלומיניום מוגברת בגוף ומצבורי סידן ברקמות רכות.

  •  החלב מכיל כמויות גדולות של אנטיביוטיקה, כימיקלים והורמונים שהפרה מקבלת בזריקות, ויש בו את אחוזי המוגלה הגבוהים בעולם.

  •  תכולת השומן בחלב מעודדת ייצור כולסטרול ומשקעים על דפנות כלי הדם ובכך מסכנת את בריאות מערכת הלב וכלי הדם. יחסית לחלב האם, מכיל חלב הפרה חלבון בכמות הגדולה פי 3 ו- 50% יותר שומן. מדרך הטבע נועד חלב הפרה לעגל, המכפיל הודות לו את משקלו, תוך 47 יום, פי 2, ותוך שנה ב-150 ק"ג.‏

  • חלב הוא האלרגנט הנפוץ ביותר. כמחצית מאיתנו אלרגים לחלב (במידה מסויימת). הסימפטומים עשויים להיות בעיות נשימה, כאבי בטן ובעיות עיכול שונות. עם הפסקת צריכתו - חלה הקלה משמעותית בסימפטומים.

  •  ב- 75% מהמניקות, חלבוני פרה מסוימים (בטא לאקטוגלובולין) מופיעים בחלב שלהן שמונה שעות אחרי שתיית כוס חלב, לאחר שחדרו למערכת הדם ונקלטו ע"י תאי השד. דבר זה מתבטא בתינוק בכאבי בטן, יציאות רכות ודימום פנימי ממערכת העיכול.‏
  •  בתינוקות בעלי פונטציאל לפתח סוכרת, הנוגדנים ותאי החיסון שנוצרו על מנת לתקוף את הקזאין (אחד מחלבוני הפרה), תוקפים את תאי הלבלב ובסופו של דבר מביאים להריסתו, מה שסולל את הדרך להתפתחותה של סוכרת הנעורים. דבר זה כבר קורה בהיות התינוק ברחם, כיוון שאת הקזאין הוא מקבל ממחזור הדם של האם (הצורכת חלב-פרה), בו הוא נמצא חופשי.
  •  בין היתר גורם החלב למיגרנות, נזלת מטפטפת, דלקות אוזניים, בעיות בדרכי המעיים ואסטמה.

  •  ככל שעולה צריכת החלב כך גם גוברים הסיכויים לחוסר בברזל, הופעת אקנה וגרימת ליחה (באנשים רבים) הגורמת להחרפת האסטמה, ברונכיט וסינוסיטיס.

  •   צריכת מוצרי חלב גורמת בחולי קרוהן רבים להתקפים ברמה זו או אחרת.‏ הקזאין גורם גם לאלרגיות כרוניות כמו דלקת פרקים שיגרונית וזאבת.



 והנה האמת מפי רופאים, ומרפאים העוסקים בגילויה:





ד"ר אריה אבני – כתב ספר בנושא: "תעזבו את העטינים שלי"  המוצג במלואו בקישור, שם מביא מידע רב על נזקי מוצרי החלב לבריאות האדם, ספר שהורד מחנויות הספרים בשל אינטרסים כלכליים של חברות שהיו עלולות להפגע מהמידע שיגיע לציבור.
ספר נוסף: “שוטי החלב" – על נזקי החלב לבריאות. הקישור על הספר ורכישתו.
וכתבה נוספת עם ד"ר אבני.

ד"ר דני קרת – החלב מסוכן

ד"ר ראובן ברקעל הבעייתיות בחלב בקר וכיצד להשלים את הסידן.

גיא הרדוף – מומחה לרפואה טבעית – כל האמת על מוצרי חלב
שיר פרידמן – חגיגות שמחת החלב – של מי השמחה הזאת?

האתר של אמנון גלסעל החלב.

יעל אבנון, נטורופתית N.D. - מאמר: הקשר בין מוצרי החלב לבין בריאותינו ובריאות השיער.


  מחקרים:

ממחקר האחיות שנערך בהווארד, שעקב אחרי יותר מ- 75,000 אחיות במשך תקופה של 12 שנים לא הראה שום שינוי בסכנת הישברות של עצמות אצל אחיות שניזונו ממוצרי חלב. להיפך, עליה באכילת מוצרי-חלב המכילים סידן קושרה לעליה בשברים בעצמות.

מחקר אוסטרלי הראה אותן תוצאות ומחקרים אחרים נוספים, לא הראו שסידן ממוצרי חלב אכן מגן על העצמות. ◄ למחקר
נמצא קשר בין צריכת מוצרי חלב ולקטוז, לסרטן השחלות. ◄ למחקר
מצטברות העדויות לקשר שבין צריכת חלב לסרטן הערמונית. מספר מחקרים שנערכו בנושא הראו שככל שצריכת החלב עולה כך גם גוברים הסיכויים להופעת סרטן הערמונית.
כבר עשרים שנה מדווחים החוקרים על הקשר בין חשיפה מוקדמת לחלב-פרה, לבין סוכרת נעורים. בסקר אפידמיולוגי נחקר הקשר הסטטיסטי האפשרי בין צריכת החלב לבין סוכרת הנעורים. בארצות העולם השונות, במערב ובמזרח, נבדקה כמות החלב הממוצעת לנפש לשנה, על פי הנתונים הקיימים. לאחר מכן נבדקה שכיחות סוכרת נעורים לכל 100,000 תושבי המדינה. את שני הנתונים רשמו על גרף משותף ומצאו התאמה סטטיסטית. הממצא קובע כי ככל שכמות החלב הנצרכת עולה, גם שכיחות הסוכרת שנמצאה גבוהה יותר. בארצות בהן צריכת החלב נמוכה, סוכרת הנעורים הינה ממצא נדיר. במזרח אסיה שכיחות סוכרת הנעורים היא מקרה אחד ופחות לכל 100,000. זו גם שכיחות הסוכרת בפקיסטן. ילד פקיסטני שנולד בשנת 1980 באנגליה והחל לאכול את הדיאטה האנגלית היתה לו סוכרת בשכיחות פי 3 מאשר בארץ המוצא. חלפו רק 10 שנים ובסקר שנערך שוב באנגליה בשנת 1990 כבר היתה שכיחות הסוכרת בין הילדים הפקיסטנים פי 12 מאשר בארץ המוצא, וכמעט כמו אצל הילד האנגלי. בסקרים מכווית ומלוב נמצא כי שכיחות הסוכרת עלתה פי 14 בעשר השנים האחרונות. בסקר משנת 1998 נמצאה עליה של כ- 2.9% לשנה בשכיחות הסוכרת במרבית ארצות אירופה. בפינלנד, שהיא המובילה בתחלואת הסוכרת בעולם. הנתונים מדאיגים עוד יותר לגבי עליית מקרי סוכרת הנעורים בילדים עד גיל ארבע, כאן מדובר על "צמיחה" של 6.5% לשנה!!!
למחקר 1 – מאמר באנגלית
למחקר 2 - מאמר באנגלית
למחקר 3 – מאמר באנגלית

קובץ של מחקרים רבים החושפים את הקשר שבין צריכת חלב ומוצריו לבין השפעתו המזיקה על בריאותנו בתחומים השונים. אותם מחקרים קושרים את החלב עם מחלות כגון: פרקינסון (בגברים), סוכרת נעורים, קטרקט, אוסטאופורוסיס וסוגי סרטן שונים.
למחקרים

נקודה מעניינת היא שאנו שומעים רק על אותם המחקרים התומכים בצריכת החלב, אך יש לדעת שרוב המחקרים הללו ממומנים ע"י יצרני החלב עצמם,  דבר שעלול להטות כמובן את תוצאות המחקר לטובתם.

 


 השקרים והסודות:

מועצת החלב, באתר שלה, קובעת ששלוש מנות חלב ביום מסייעות לבניית עצמות חזקות יותר ומאטות את המשך איבוד רקמת העצם. עוד לא היה חולה אחד שהבריא כתוצאה מאכילת מוצרי חלב. ואם זה כל כך טוב, למה הישראלים נמצאים בראש רשימת פגועי העצמות בעולם?‏
‏ ‏
תנובה מודה: הסידן שבחלב אינו נקלט בגוף!‏  ראו מודעת פרסום זו .‏
‏ ‏
ד"ר ירמי יצחקי, לשעבר טכנולוג מזון בתנובה וכעת בעל מחלבה ביתית לייצור מוצרי חלב, טוען שמסעי הפרסום הפרו-ביוטיים של יצרניות היוגורט מרמים את הצרכן. "חלק גדול מחיידקי הביו אינם שורדים עד סוף תהליך הייצור והמילוי", הוא אומר, "מכות החום הורגות אותם" -קישור



 הסתרת הליקויים
‏ ‏
הרוב משוק מוצרי החלב נשלט ע"י חברה אחת - "תנובה". לפני מספר שנים, פוטר הווטרינר האחראי על איכות החלב בתנובה לאחר שניסה להתריע על הכנסת חומרים מסוכנים בלתי חוקיים לחלב ועל התעללות קשה בפרות ברפתות. במקומו מונה אדם ללא הכשרה מקצועית בתחום.‏
‏‏
כתבה נוספת שמספרת על טכנולוג מזון בתנובה שפוטר לאחר שחשף חומרים מסוכנים בחלב שסיכנו את בריאות הציבור.

4/2007 - תביעה ייצוגית נגד "טרה" בסך 50 מליון שקל. הטענה: טרה מטעה צרכנים. החברה שיווקה את משקה היוגורט "you" מבלי שהכיל אומגה 3, למרות ההצהרה על גבי האריזה.

8/2007 - תביעה ייצוגית נגד "שטראוס" ו"תנובה" בהיקף של כ-1.33 מיליארד שקל כנגד שטראוס ושל כ-102.4 מיליון שקל נגד תנובה. הטענה: הונאה בפרסום משקאות היוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים. בהתבסס על חוות-דעת של פרופ' דניאל רחמילביץ', מומחה לרפואה פנימית ולמחלות דרכי העיכול, כדי להשיג השפעה טיפולית כלשהי באמצעות חיידקים פרוביוטיים, על המטופלים לשתות 135 בקבוקוני יוגורט פרוביוטי ביממה!

 
 הכסף מעל הכל
‏‏
"חג שמחת החלב" הוא יוזמה שנועדה לעלות את הרווחים הכספיים של המחלבות. את ה"חג" יזמה מועצת החלב, שהיא חברה מסחרית אותה מנהלים נציגי יצרני החלב. מטרתם היחידה היא להרוויח כמה שיותר כסף - וזאת על חשבון בריאותנו, על חשבון הסביבה המקיימת אותנו ותוך התעללות בפרות.

‏9/1995 - בתחקיר של רונאל פישר במוסף "סופשבוע" בעיתון מעריב, נחשף כי חברת תנובה הוסיפה לחלב העמיד דל-השומן שלה את הכימיקל די מתיל סילוקסאן (שנחרט בתודעה הקולקטיבית כ"סיליקון") אשר נחשד כחומר מסרטן. - קישור

10/2008 - פורסם כי ביהמ"ש קבע ש"תנובה" הטעתה במזיד את צרכניה ואת הרשויות שהיו אמורות לפקח על מעשיה כדי להגן על בריאות הצרכנים ועל תנובה לשלם 55 מיליון ש''ח פיצוי.


 עוד על הפרות: 

באתר: אנונימוס לזכויות בעלי חיים.
ובאתר שב"י - שחרור בעלי חיים ישראל


מה שלא ידעתם על החלב: חלק א'
הסבל הנוראי שעוברות הפרות והזיהום ברפתות

מה שלא ידעתם על החלב: חלק ב'
ד"ר אבני מדבר על כך שהחלב גורם למחלות רבות ועל כך שהסידן ממוצרי החלב אינו נספג טוב בגוף ואף גורם ליותר סידן לצאת החוצה







תגובה 1:

  1. המלצתי לכל מי שאוהב לשתות חלב, הכי טוב לאמץ עז, לגדל בחצר ולהוציא למרעה מדי פעם, החלב הכי טוב ובריא לנו, במיוחד עכשיו שמחירי החלב עולים.

    ובאמת למי שכן רוצה לקנות חלב במכולת: עדיף חלב עזים וישנו ה"חלב הטבעי", שאינו עובר תהליכי פירוק והוצאת שומנים, והוא נשמע הכי קרוב לחלב במציאות.

    השבמחק